Kadernota: Een blik op de toekomst van Westland, Samen sterker!

Samen sterker, zo heeft de fractie van de Westlandse VVD gereageerd op de instemming met de Kadernota. Deze nota is een terugblik op 2023, maar is ook de “outline” voor de begroting naar 2025 toe. Dankzij de coalitie van VVD, WV en GBW wordt er in Westland 142 miljoen geïnvesteerd in wonen (starters), innovatie, bedrijvigheid, bereikbaarheid, huisvesting arbeidsmigranten, scholing, leefbaarheid én cultuur! Een megabedrag om een boost te geven aan ons toch al zeer bedrijvige Westland.

Een Mijlpaal: De Opkomst van Floracampus

Tijdens de Raad is er ook groen licht gegeven voor de grondexploitatie van de Floracampus Westland. Dit vooruitstrevende plan zal resulteren in een unieke en compleet nieuwe wijk voor Westland. Een wijk waar wonen, werken en leren harmonieus samengaan. Investeringen waar wij als Westland trots op kunnen en mogen zijn en waar wij als VVD ook stevig (mede) op hebben gestuurd.

Het wordt een plek waar individuen kunnen groeien door te leren, zich te ontwikkelen en te werken in en rondom de agricultuur. De nieuwe wijk zal in de hoogte verrijzen, voorzien in broodnodige starterswoningen, sociale woningbouw, studentenwoningen en huisvesting voor arbeidsmigranten. Ook zal in deze wijk een nieuwe centrale Openbaar Vervoer hub ontstaan die het Westland beter gaat ontsluiten. De wijk zal daarnaast groen en waterrijk zijn, met ruimte voor ontspanning en natuur. Uniek en onderscheidend voor ons Westland.

Een tweede Mijlpaal: Aangenomen Motie “Nieuwe Naald”

Als klap op de vuurpijl heeft de VVD ook actief ingestemd met een motie om nu daadwerkelijk te gaan bouwen aan een nieuw cultureel centrum dat in plaats van de huidige Naald komt. De ruimte die ontstaat op de Verdilaan (door de verplaatsing van onder andere de huidige OV hub naar het Floraterrein) kan ingevuld worden met nieuwbouw. Totdat de nieuwbouw is gerealiseerd, kan de huidige Naald dan open blijven.

“Kortom, 2024 zal in de Westlandse geschiedenisboekje als een bijzonder jaar worden gekenmerkt.” Stelt fractievoorzitter Guus Bakker.