Toekomst Rabobankkantoor Westland

Zoals we alle weten is er een groot tekort aan woningen in ons land, helaas kampt ook onze gemeente met dit probleem. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het ombouwen en inzetten van voormalig kantoorpanden als woonlocaties. De Westlandse VVD heeft hier eerder vragen over gesteld en kreeg toen van het college de reactie dat er in Westland weinig leegstaande kantoorpanden waren.

Nu werd deze week bekend dat de Rabobank in de nabije toekomst hun Westlandse hoofdkantoor in De Lier gaat verlaten, dit omdat ze zoveel vierkante meter kantoor-oppervlak niet meer nodig heeft. Het gaat hier om een oppervlakte van 7000 vierkante meter, dicht bij de dorpen en naast een snelweg. Wat de Westlandse VVD betreft zou dit een ideale locatie zijn om te transformeren naar woningen. Voordat besloten kan worden om dit te gaan realiseren, is het nodig dat er onderzoek wordt gedaan om te gaan kijken of dit pand ingezet kan worden voor huisvesting en wat voor kosten daaraan hangen. Ook is het noodzakelijk om te inventariseren of er marktpartijen geïnteresseerd zijn om in samenwerking met de gemeente dit te gaan realiseren.

Jakob Zwinkels en Suzanne van Erven hebben het college gevraagd naar de mogelijkheden hiervoor.