Betere aanpak voor groeiend hondenpoepprobleem

In Monster wordt men letterlijk ‘schijtziek’ van hondeneigenaren die de uitwerpselen van hun viervoeters niet opruimen. Het hele dorp ligt vol met poep en op sommige plaatsen moet je zelfs slalommen tussen de drollen door. Bijna het hele dorp valt erover en vindt dat er wat moet gebeuren. Dit kan niet langer vinden ook fractieleden Suzanne van Erven en Jakob Zwinkels.

De Westlandse VVD ontvangt in toenemende mate klachten over de grote hoeveelheden hondenpoep op de stoepen in alle Westlandse dorpskernen maar vooral uit Monster. Om deze reden stelden zij diverse schriftelijke vragen aan het college. Er is onder andere gevraagd of de gemeente diverse klachten hierover heeft ontvangen en of er een relatie kan worden gelegd tussen de hoeveelheid klachten in een gebied en de hoeveelheid beschikbare prullenbakken om de poep in te deponeren.

Tot slot is ook gevraagd of BOA’s in de gemeente geïnstrueerd worden om alert te zijn op hondenbezitters die zich schuldig maken aan het niet opruimen van hondenpoep. ‘Boa’s die controleren op fout parkeren kunnen toch ook direct controleren op overtredingen van hondenbezitters?’ stellen Van Erven en Zwinkels.