VVD-politici actief tijdens NL Doet

Meerdere Westlandse politici zijn tijdens de actiedagen van NL Doet actief geweest. Al jaren organiseren lokale clubs, instellingen, organisaties en verenigingen lokaal een actie die valt onder de actie van het Oranjefonds.

Ook leden van de fractie van de Westlandse VVD waren in het actieweekend actief. Suzanne van Erven en Roel Batelaan hebben bij Careyn Woerdblok in Naaldwijk bewoners geholpen met het maken van een kunstwerk. Alle beschilderde tegels vormen samen één afbeelding die in juni wordt onthuld, tijdens de festiviteiten vanwege het 10-jarig bestaan van het Woerdblokeiland. Naast politici waren ook leerlingen van Westlandse scholen actief: “Goed dat de scholen dit initiatief omarmen, vrijwilligerswerk staat hier hoog in het vaandel. Maar we moeten hiervoor aandacht blijven houden. Volgend jaar hopen we nog meer leerlingen te ontmoeten.

We hebben niet alleen geholpen met schilderen, maar we hebben ook de bewoners en enthousiaste activiteitenbegeleiders kunnen spreken. Er wordt al veel georganiseerd, maar men is altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers. Een extra potje Rummikub of een wandeling naar het Naaldwijkse centrum is altijd welkom.” zeggen Suzanne en Roel.