“Evalueer aanpassingen verkeerssituatie Willem III straat Maasdijk”

De verkeerssituatie en parkeersituatie in de Willem III Straat en omgeving in Maasdijk hebben de nodige aandacht gehad van beleidsmakers van Gemeente Westland. Ook hebben de Maasdijkse Belangenvereniging en het Kern Overleg Maasdijk veelvuldig aandacht gevraagd voor de problemen inzake rijrichting en parkeerplaatsen. In de zomer van 2020 is het gebied opnieuw ingericht. Onder andere werd destijds eenrichtingsverkeer ingevoerd op het stuk straat ter hoogte van Bakkerij Vreugdenhil.

De Westlandse VVD heeft hierover nu vragen gesteld aan het College van B&W, raadslid Roel Batelaan licht de vraag toe: “De situatie is ten positieve veranderd, zo mag er niet meer op het onderpad geparkeerd worden. Dit geeft meer veiligheid voor verkeersdeelnemers. Echter op drukke momenten raakt het verkeer bij de T-Splitsing van Korte Kruisweg en onderpad serieus verstopt. Dit leidt tot frustratie bij bewoners, bezoekers en ondernemers in de omgeving.”

Het Maasdijkse raadslid zegt zich hard te maken voor de verkeersveiligheid en zowel bewoners als ondernemers tevreden te willen stellen: “Het is een klein gebied dat tussen een dijk en volledige bebouwing ligt. Het is dus passen en meten. Oplossingen die op brede steun kunnen rekenen zijn hierbij het meest wenselijk. Sommige verbeteringen zijn makkelijk; het opheffen van de laad- en losplaats van de verhuisde bloemenwinkel is snelle winst van een parkeerplek. Maar het moet wat breder worden bezien. Hoe worden de parkeer- en verkeerssituatie door omwonenden en ondernemers nu ervaren? Ik krijg geluiden dat de gemeente de maatregelen weer eens tegen het licht moet houden.”