VVD Westland vraagt om betere communicatie met ketenpartners

De communicatie vanuit de gemeente richting onder andere Bibliotheek Westland kan beter. Dit blijkt uit gesprekken die de fractie heeft gevoerd met de directie van Bibliotheek Westland. Fractieleden Roel Batelaan en Jim van der Meer roepen het College van Burgemeester en Wethouders via schriftelijke vragen op om de bibliotheek duidelijkheid te geven en het communicatieproces in de toekomst te verbeteren.

Raadslid Roel Batelaan licht de vraag toe: “We staan in Westland voor een grote financiële uitdaging, binnen de gemeentelijke organisatie én met gelieerde organisaties is afgesproken de zogenaamde kaasschaafmethode te gebruiken. Zo wordt op alle terreinen een besparing van 2% gerealiseerd. Daar staan we als coalitiepartij volledig achter. De vragen die we nu aan het College hebben gesteld, betreffen vooral de communicatie. Soms zou Gemeente Westland totaal geen reactie hebben gegeven, zelfs bij officiële aanvragen. Ook zou het voorkomen dat verwachtingen worden gewekt die niet snel worden nagekomen. Dit kan echt beter.”

“Het traject over de bijdrage die is gevraagd uit de Coronagelden om in de ’s-Gravenzandse Bibliotheek lokalen te realiseren, kende ook de nodige hobbels. Deze lokalen zullen worden gebruikt door VITIS Welzijn, VolksUniversiteit Westland en kinderen die huiswerk maken. De verbouwing staat nu stil, omdat er niet helder is gecommuniceerd.” vult steunraadslid Jim van der Meer aan.

“De Bieb in Monster heeft zijn eigen uitdaging. Het huidige pand dateert uit 1980 en in 2014 en 2020 zijn plannen voor een verhuizing naar De Noviteit in het centrum afgeschoten. De Westlandse VVD vraagt zich af welke concrete plannen er nog bestaan voor het verplaatsen van de Monsterse vestiging. Als de Bibliotheek aan de Rubenslaan gevestigd blijft, is een investering noodzakelijk in de huisvesting. Naar verluidt is er sinds 2014 geen grootschalig onderhoud meer gepleegd en zit er bijvoorbeeld nog enkelglas in het gebouw.”