VVD-fractie bezoekt kleinste dorp Westland; Ter Heijde

Op een zomerse vrijdagmiddag heeft de voltallige fractie van VVD Westland het qua inwonertal én oppervlak kleinste dorp van Westland bezocht: Ter Heijde aan Zee. Elke maand wordt een Westlandse kern bezocht en worden bedrijven, verenigingen of andere organisaties bezocht.

Angelique Schulte praatte de politici bij over het respijthuis waar mensen worden opgevangen van wie de eigen mantelzorger hier even niet toe in staat is. Tijdelijke bewoners krijgen de zorg die ze verdienen en vrijwilligers kunnen spelletjes spelen of naar het strand wandelen met de logees. “We werken als Pieter van Foreest goed samen met Careyn en ook met Gemeente Westland. We krijgen ook gasten van buiten Gemeente Westland, het aantal respijthuizen is dun gezaaid.” Enthousiaste vrijwilligers kunnen zich altijd aanmelden om het verblijf prettiger te maken.

Aansluitend werd de enige winkel bezocht van Ter Heijde; Dreams Surf- en Skateshop, op het Willem 3-plein, naast de kerk. Paul Groenheijde praatte de fractie bij over ondernemen in Ter Heijde, naast de winkel annex koffiebar, heeft Dreams ook een volwaardige surf- en skateschool. De Heijdse ondernemer zou nog meer creatief ondernemerschap toejuichen: “Een oude school ombouwen tot broedplek van talent, kunstzinnigheid en ondernemerschap. Hoe tof zou dat zijn?”

Voordat in De Viskeet met een biertje de middag werd afgesloten, werd het Boothuis Familie Wingelaar van de KNRM bezocht. Hier gaf Eric van den Akker een overtuigende presentatie. “We doen dit werk uit betrokkenheid en puur vrijwillig. We willen iets door voor de samenleving.” Voor wie de KNRM wil steunen; ze zijn altijd op zoek naar donateurs.