VVD op bezoek bij Best Fresh Group

Op maandag 28 november bracht de fractie van de Westlandse VVD-samen met de staatssecretaris voor Toeslagen en Douane, Aukje de Vries, een werkbezoek aan Best Fresh Group in Poeldijk. Naast de fractie waren Tweede Kamerlid Peter Valstar, Hoogheemraad Peter Ouwendijk en voorzitter van de Westlandse VVD, Arne Weverling, aanwezig.

Best Fresh Group houdt zicht bezig met het vermarkten, verpakken en distribueren van verse groenten en fruit. Zij grepen dit werkbezoek niet alleen aan om de staatssecretaris een rondleiding door hun mooie bedrijf te geven, maar brachten ook onder de aandacht waar het bedrijf tegenaan loopt in hun samenwerking met o.a. de douane.

Een derde van de goederen die Europa in gaan, lopen via Nederland, dus efficiëntie is van groot belang. Dat is nu niet altijd het geval door overbodige en onnodige bureaucratie. Ambtenaren van verschillende instanties die aanwezig moeten zijn bij het vernietigen van afgekeurde groente en fruit bijvoorbeeld en discussies over het exacte gewicht van bananen. Zaken waarvan men zich afvraagt of dit nou niet eenvoudiger kan worden georganiseerd.

De staatssecretaris heeft alles met veel interesse bekeken en aangehoord.

“Een goede samenwerking tussen het bedrijfsleven en de douane is belangrijk, voor zowel onze handelsstromen maar ook om goed in de gaten te houden wat precies ons land binnenkomt. Zo gaan we samen drugscriminaliteit tegen. Als we de processen en communicatie met het bedrijfsleven kunnen verbeteren, gaan we dat natuurlijk doen", aldus de Vries.