Standpunt van de Westlandse VVD: Meer en kwalitatief betere fietsenstallingen op de stranden

Bij de Westlandse stranden is meer en kwalitatief betere ruimte nodig voor het stallen van fietsen vindt de Westlandse VVD. Met de zomerse temperaturen in het vooruitzicht, kunnen de Westlandse stranden rekenen op veel gasten. Helaas blijkt dat het met de basisfaciliteiten op enkele stranden, waaronder strandopgang Arendsduin in ’s-Gravenzande, niet goed is gesteld. “Een dagje strand moet juist ontspannend zijn en geen ergernis opleveren van rondslingerend vuil en fietsen die niet veilig kunnen worden gestald”, aldus fractielid Suzanne van Erven.

Van Erven roept het college op om er voor te zorgen dat bij iedere strandopgang de basisfaciliteiten goed zijn. “Iedere Westlandse strandopgang moet beschikken over voldoende en kwalitatief goede fietsparkeerplaatsen, een toilet en voldoende prullenbakken. Dit maakt een uitje naar het strand voor de bezoekers een stuk aangenamer en bovendien komt het de veiligheid en de leefbaarheid ten goede”, stelt Van Erven.

Zeker bij strandopgang Arendsduin is het nu behelpen om een goede parkeerplaats te vinden voor de fiets. Doordat er onvoldoende faciliteiten zijn parkeren bezoekers hun fiets in het duin of op het fietspad. Dit levert gevaarlijke situaties op, zeker op het moment dat hulpdiensten het strand op moeten.

Daarnaast vindt de Westlandse VVD dat er op de stranden voldoende prullenbakken aanwezig moeten zijn en dat ieder strand voorzien moet zijn van een openbare sanitaire voorziening.