VVD LEDENVERGADERING OP 28 APRIL

Maandag 28 april is er een ledenvergadering van VVD Westland. Naast de verkiezing van een nieuwe voorzitter en de (her)verkiezing van bestuursleden komen de kandidaatstellingen van leden voor Waterschaps (WS)- en Provinciale statenverkiezingen (PS) aan de orde.

Leden van de VVD Westland worden hierbij opgeroepen om zich kandidaat te stellen voor de WS en PS verkiezingen. Als de kandidatuur door de ledenvergadering wordt bekrachtigd dan wordt de kandidaatstelling ingediend bij de Waterschaps- resp. Provinciale centrale van de VVD. Zie ook de onderstaande toelichtingen.

PROVINCIALE STATEN VAN ZUID- HOLLAND (PS)

Voorlopige kandidaten moeten hun belangstelling voor het lidmaatschap van Provinciale Staten van Zuid-Holland bekend maken bij hun afdeling. Het is vervolgens de ledenvergadering van die afdeling die akkoord moet gaan met hun voorlopige kandidatuur, waarna de voorlopige kandidaat door het afdelingsbestuur kan worden voorgedragen aan het Provinciecentralebestuur. Vervolgens zal door dit bestuur een voorlopige groslijst worden opgesteld, die tijdens de 2e Centrale Vergadering ter vaststelling wordt voorgelegd aan de leden. Leden dienen uiterlijk dinsdag 22 april 2014 voorlopige kandidaten voor te dragen bij het afdelingsbestuur.

HOOGHEEMRAADSCHAP VAN DELFLAND (WS)

Voorlopige kandidaten voor het waterschapsbestuur Hoogheemraadschap van Delfland moeten hun belangstelling voor het lidmaatschap bekend maken bij hun afdeling. Het is vervolgens de ledenvergadering van die afdeling die akkoord moet gaan met hun voorlopige kandidatuur, waarna de voorlopige kandidaat kan worden voorgedragen aan het gecombineerd bestuur. Vervolgens zal door dit gecombineerd bestuur een voorlopige groslijst voor het Hoogheemraadschap van Delfland worden opgesteld. Tijdens de 2e Centrale Vergadering van de Waterschapscentrale Hoogheemraadschap van Delfland wordt de voorlopige groslijst ter vaststelling voorgelegd aan de leden (woonachtig in het beheergebied van het Hoogheemraadschap van Delfland). Ten behoeve van dat vaststellingsbesluit is het noodzakelijk dat u onderstaande handelingen tijdig verricht. Leden (woonachtig in het beheergebied van het Hoogheemraadschap van Delfland) dienen uiterlijk dinsdag 22 april 2014 voorlopige kandidaten voor te dragen bij het afdelingsbestuur.

BESTUURSVERKIEZINGEN

1. Aftredend en niet herkiesbaar is de huidige voorzitter dhr. Peter Ouwendijk. het bestuur stelt voor om dhr. Tom Ouwerling te benoemen tot voorzitter.

2. Tom is volgens rooster aftredend als bestuurslid. Het bestuur stelt voor om in die vacature te voorzien door dhr. Frans de Smit te benoemen tot bestuurslid.

3. Aftredend en herkiesbaar is dhr. Gerard Hofman

Bestuurssamenstelling na de verkiezingen: Tom Ouwerling vz. Danielle Voskamp secr. Matthé Elema pm. Koen Crijns, Gerard Hofman en Frans de Smit.

Voor nadere informatie over de agenda van deze ledenvergadering kunt u contact opnemen met de secretaris, mw. Danielle Voskamp.