Betere controle op jeugdzorg in Westland dankzij plan VVD Westland

Voortaan wordt in Westland beter geanalyseerd of hulp die aan jeugd verleend wordt ook daadwerkelijk effect heeft. Dat is het resultaat van een voorstel dat VVD raadslid Geraldine van der Knaap afgelopen dinsdag heeft ingebracht in de Westlandse gemeenteraad en met uitzondering van de fractie van GBW unaniem is aangenomen.

De gemeenten in onze regio kopen gezamenlijk zorg in. Geraldine van der Knaap heeft in samenwerking met de gemeenten in de regio ervoor gezorgd dat zogenaamde resultaatcriteria worden opgenomen in deze regionale afspraken. Van der Knaap: “Het mes snijdt aan twee kanten. Dankzij deze criteria krijgen hulpverleners meer duidelijkheid over wat van hen verlangd wordt. Doordat er dankzij de resultaatcriteria beter in kaart kan worden gebracht hoe effectief geleverde zorg is, kunnen ouders en kinderen ook een betere indruk krijgen van de kwaliteit van hulpverleners.”

Volgens de VVD kan dankzij het aangenomen voorstel de regionale inkoop van jeugdzorg op de beste manier worden geregeld en kan de gemeente optimaal sturen op de effectiviteit van de zorg. Van der Knaap: “Wij zijn verheugd dat vrijwel de gehele Westlandse raad ons voorstel van betere controle op jeugdzorg steunt. Inwoners van Westland kunnen er zo van op aan dat de gemeente inzet op de beste mogelijke zorg.”