Fietspad Noordweg te Wateringen

Rondvraag voor de vergadering van de commissie ruimte van gemeente Westland op 6 februari 2018 inzake erbarmelijke staat fietspad langs Noordweg te Wateringen.

De fractie van VVD Westland werd benaderd door fietsers uit Wateringen. Deze inwoners meldden ons het volgende:

Na vernieuwing van het fietspad langs de Noordweg vanaf de Kwaklaan tot de van Aremberglaan in Wateringen is helaas niet doorgegaan met vernieuwen tot aan de rotonde Kerklaan. Na melding via de ‘buiten beter-app’ kwam er geen duidelijk antwoord. Reparatie van dit deel fietspad zou in maart worden bekeken.

Gezien de situatie op bijgevoegde foto is reparatie dringend noodzakelijk. Diepe kuilen, dan wel geulen zijn gevaarlijk en staan na regenval vol met water. Dit fietspad wordt zeer intensief gebruikt.

De fractie van VVD Westland heeft daarom de volgende vragen:

1. Is de wethouder bekend met deze situatie van dit fietspad?
2. Wat gaat de wethouder doen om dit gevaarlijke stuk fietspad zo snel mogelijk te repareren?
3. Liever zouden we als fractie zien dat zaken als deze gewoon tussen burgers en gemeente opgelost worden. Dus zonder als fractie deze rondvraag te hoeven stellen. Kan de wethouder aangeven hoe dit voorkomen kan worden?

Namens de fractie VVD Westland
Sander Zuyderwijk