Standpunt van de Westlandse VVD: Verbeteren betaalvoorzieningen en evaluatie parkeerbeleid Westlandse stranden

Het schitterende weer deze zomer zorgt voor veel plezier en gezelligheid op onze Westlandse stranden. De Westlandse VVD heeft echter geconstateerd dat op zonnige dagen, lange wachtrijen bij de parkeerautomaten geen uitzondering zijn. “Met de huidige technologische ontwikkelingen is het onnodig dat strandgangers lang in de rij staan voor de parkeerautomaat. Er moet langs de Westlandse stranden laagdrempelig, eenvoudig en klantvriendelijk kunnen worden geparkeerd” aldus fractievoorzitter Guus Bakker en steunraadslid Roel Batelaan.

Bakker en Batelaan roepen het college op te onderzoeken of er in de toekomst gebruik kan worden gemaakt van modernere betaalsystemen zoals contactloos betalen (in- & uitrijden met bankpas) en om de aanschaf van een dagticket beter te communiceren. “Op dit moment is het voor veel strandgangers niet duidelijk dat een dagticket kan worden aangeschaft. Een heldere communicatie over deze betaaloptie zou de wachtrijen deze zomer al kunnen verminderen.” stelt Batelaan. Bakker vult aan: “Naar de toekomst toe moeten wij nieuwe technologische parkeerontwikkelingen onderzoeken en introduceren op onze strandslagen. Hiermee wordt een uitje naar het strand ook bij vertrek een stuk aangenamer voor onze bezoekers”.

Daarnaast heeft de Westlandse VVD gevraagd om na het strandseizoen een evaluatie over het strandparkeerbeleid uit te voeren. Hierbij kunnen onder andere de financiën, het beleid, maar ook de praktische uitvoering worden besproken.