Bezoek minister Cora van Nieuwenhuizen aan de koffietruck in Monster

Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat heeft positief gereageerd op een door de VVD Westland en het agrologistieke cluster aangeboden petitie. In de petitie roepen de partijen de minister op om snel werk te maken van verbeteringen aan de bereikbaarheid van het Westland.

“Binnen 15 minuten moet je uit iedere hoek van Westland op de snelweg zijn” betoogt Sander Zuyderwijk, lijsttrekker van VVD Westland. “Goede bereikbaarheid is cruciaal voor de inwoners én het bedrijfsleven in Westland. De teelt, de handel en logistieke afhandeling van versproducten, groente en fruit en snijbloemen en planten, is de grootste pijler van de Westlandse economie.” De petitie bevat onder andere een aansporing tot het verbeteren van de doorstroming op de N211 en N213, het verbreden van de bloemenroute, een snelle realisatie van de Blankenburgtunnel en de verbreding van de A20 en A4.

Minister Van Nieuwenhuizen beaamt dat er werk aan de winkel is: “Het Westland is enorm belangrijk voor de Nederlandse economie. Om die economische motor draaiend te houden, moeten alle prachtige producten natuurlijk wel snel het gebied uit kunnen. Dat gaat niet vanzelf. Heel goed dat ze hier in Westland samen optrekken om hierin te investeren. De grootste knelpunten op de rijkswegen pak ik aan, bijvoorbeeld met investeringen in de Blankenburgverbinding en de A13 en de A15.”

De petitie werd afgelopen zaterdag aangeboden tijdens een bezoek van de VVD Westland koffietruck aan Monster. VVD-lijsttrekker Sander Zuyderwijk overhandigde het stuk samen met Gerard van den Bos, eigenaar van Cargoboss uit Naaldwijk, namens het agrologistieke cluster aan de minister.