Kust

Deze week publiceert Het Hele Westland onze column over de kust. Hieronder vindt u de digitale versie. Heeft u vragen? Peter Valstar en Sander Zuyderwijk komen graag een #bakkiedoen.

Het Westland heeft een prachtige kust waar natuur en ondernemers hand in hand gaan. Daar zijn we trots op. Dat moeten we zo houden en waar mogelijk uitbouwen.

Zo heeft Monster meer toeristische potentie. Daarvoor dienen de pleinen en doorvoerwegen wel te worden opgeknapt zodat het de leefbaarheid, bereikbaarheid en aantrekkelijkheid van Monster nodig vergroot.

Dit dient echter wel met respect voor natuur gepaard te gaan. ‘s-Gravenzande, Ter Heijde en Monster hebben brede, natuurrijke kuststroken waar we als Westlanders maar al te graag komen en niet graag zien verdwijnen. Voor strandhuisjes is dan ook plaats, maar alleen in de zomer en niet in plaats van natuur. Strandtenthouders moeten de vrijheid krijgen om het hele jaar door open te zijn en samen tot afspraken te komen om de kust nog aantrekkelijker te maken voor toerisme.