’s-Gravenzanders praten mee over hun stad

© Roel Batelaan

Op een zonnige februarizaterdag heeft VVD Westland haar bekende kladblokactie gehouden. Hierbij wordt met een lege kladblok de straat opgegaan om informatie op te halen bij bewoners. “Wij doen dit al jarenlang en niet alleen in verkiezingstijd.” zegt Peter Ouwendijk die zelf ook in het ’s-Gravenzandse centrum woont. “Je kunt niet in een ivoren toren beleid maken, je moet je oor te luister leggen. Een aantal voorbeelden van zaken die spelen in ’s-Gravenzande zijn de ontwikkeling van een mooie parkeerplaats aan de Sand Ambachtstraat, de ontwikkeling van het oude Multimatepand ertegenover en de verkeersborden in het centrum. Nu mag je nog zo het Marktplein oprijden met de auto, geen paal of bordje houdt je tegen.”

Onder de aanwezige liberalen was ook Roel Batelaan die jaren in ’s-Gravenzande heeft gewoond; “Het is altijd weer leuk om bekenden te zien. Een oud-klasgenoot kwam naar me toe om te vragen hoe het zit met de omgeving van het Zandeveltpark. Het is nu vaak bevuild en het groen wordt matig bijgehouden. Ook de sloten in de wijk Zandevelt bieden vaak een treurige blik; volgens het baggerbesluit is de wijk in 2019 aan de beurt. 2019 is echter lang; VVD Westland wil waterpartijen waar kinderen kunnen varen en geen muggenpoeltjes met 50 centimeter water.” Zowel Ouwendijk (lijsttrekker) als Batelaan (nummer 7 op kieslijst) zijn kandidaat voor het waterschap. “Helaas gaat Hoogheemraadschap Delfland niet over deze slootjes, maar we gaan dit na 20 maart zeker eens bespreken met de Gemeente Westland. De overige zaken pakt de VVD-fractie de komende periode op.” besluit Ouwendijk.