VVD Westland verkiezingsprogramma 2014 "Meer Westland, minder gemeente"

Met trots presenteren wij ons verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Onder het motto “Meer Westland, Minder Gemeente” willen we er voor zorgen dat de gemeente zich puur gaat richten op haar kerntaken en Westlanders de ruimte geeft om te ondernemen en zich te ontplooien.

De VVD wil dat de gemeente stopt met meer uitgeven dan er binnenkomt. Als het aan de VVD ligt, zetten we direct een streep door onzinnige uitgaven als Westland Marketing en Cultuurweb. Ons doel is een sluitende begroting met ruimte voor belastingverlaging in plaats van verhoging.

VVD Westland wil de glastuinbouwsector letterlijk en figuurlijk alle ruimte geven. Meer dan de helft van de Westlanders heeft een baan die direct of indirect met de glastuinbouw is verbonden. VVD ziet met lede ogen aan dat meer en meer tuinbouwbedrijven uit het Westland verkassen. Wij willen er alles aan doen dat de sector hier kan blijven innoveren en groeien. Zo wil de VVD braakliggende gemeentegronden opnieuw beschikbaar stellen aan bedrijven, de bereikbaarheid van het Westland verbeteren en investeren aantrekkelijker maken.

Verder willen we met het programma afrekenen met de verkeerde keuzes van de coalitie. Als  partijen zoals GBW, CDA, Progressief Westland en Westland Verstandig kiezen om te besparen op onderhoud van de groenvoorziening of zelfs lantaarnpalen gaan uitschakelen, maar wel geld uitgeven aan hobbyprojecten van wethouders, dan ben je vergeten waarvoor je bent aangesteld. Het is hoog tijd om orde op zaken te stellen.