VVD Westland kiest Tom Ouwerling als nieuwe voorzitter

De leden van de VVD Westland hebben tijdens de gisteren gehouden ledenvergadering Tom Ouwerling als nieuwe voorzitter gekozen. Ouwerling volgt daarmee Peter Ouwendijk op die negen jaar aanvoerder is geweest van de lokale VVD.

De 28-jarige Ouwerling werkt als quality manager bij het Poeldijkse Best Fresh Group. Daarnaast is hij ruim tien jaar lifeguard bij de Reddingsbrigade ’s-Gravenzande en zwaaide daar onlangs af als vicevoorzitter en secretaris. De ’s-Gravenzander was eerder lid van het algemeen bestuur en tijdens de afgelopen verkiezingen campagneleider van de VVD Westland.

De kersverse voorzitter bedankte Peter Ouwendijk voor negen jaar trouwe dienst. ,,Peter heeft een financieel gezonde afdeling achtergelaten, de VVD in moeilijke tijden bij elkaar gehouden en nieuwe mensen aangetrokken. Dit harde werken is beloond met 4 zetels tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen en dit smaakt naar meer”, aldus Ouwerling.

Naast Ouwendijk werden ook oud-raadsleden Roel Batelaan en Bart Waasdorp bedankt  voor hun werk in de Westlandse gemeenteraad de afgelopen vier jaar. Daarnaast werd ook steunraadslid Arie Storm bedankt voor zijn trouwe dienst. Frans de Smit treedt toe tot het algemeen bestuur en neemt daarmee het stokje over van Ouwerling.