Ingevolge het bepaalde in artikel 42 ontvangt u vragen inzake “Verkeersveiligheid Sportpark de Hoge Bomen” te Naaldwijk

De fractie van de VVD is benaderd door meerdere verenigingen op het sportpark de Hoge Bomen omtrent de huidige verkeersituatie. Op zaterdagen waarbij de verschillende sportparken zeer veel bezocht worden, wordt de verkeersituatie als onveilig ervaren. Maar ook door de week als er door de jeugd getraind wordt, zeker in de winterperiode. Verlichting van de situatie en het zicht voor de verkeerdeelnemers op de verkeersituatie is dan minimaal. Naast het huidig gevoel van onveiligheid verwachten we voor het komend voorjaar vervelende situaties met enthousiaste wielrenners over het nieuwe fietspad.

Dit leidt tot de volgende vragen:
  1. Is het college het er mee eens dat de verkeerssituatie niet optimaal is?
  2. Zou het college de algemene verkeersveiligheid op het sportpark De Hoge Bomen eens “tegen het licht” willen houden?
  3. Hoe gaat het college de zichtbaarheid van de verschillende verkeersdeelnemers verbeteren op de afgebeelde locatie?
  4. Zou het college in overleg willen gaan met de ondernemer die op de hoek zit om de houten schutting te laten vervangen voor een stalen hekwerk zodat verkeersdeelnemers meer zicht hebben op de verkeersituatie?
  5. Bent u bekend met de verkeerschaos op zaterdagen richting sportpark de Hoge Bomen doordat het verkeer met bestemming Gemeentewerf Naaldwijk alle toegangswegen tot sportpark de Hoge Bomen blokkeert en dit leidt tot onveilige acties door weggebruikers?
  6. Hoe gaat u dit oplossen, zodat verkeer met bestemming sportpark de Hoge Bomen veilig het sportpark kan bereiken, zeker nu de poller verplaatst wordt en er nog meer verkeer langs het sportpark gaat rijden?

Namens de fractie VVD Westland

Sander Zuyderwijk