Raadsvrouwen VVD in actie

De vrouwelijke raadsleden van VVD Westland reden op 11 juni met zes vrouwelijke raadsleden van andere politieke partijen als ‘Raadsvrouwen in actie’ mee met het typisch Westlandse evenement ‘Dwars door de kas’. Zij legden een parcours van ruim 20 kilometer af en reden daadwerkelijk door vele kassen met een verscheidenheid aan teelt en langs paadjes waar je normaal niet komt. Er moest zelfs via een schuit lopend over een vaart worden overgestoken. Sommige kassen waren redelijk leeg, andere stonden bomvol met nieuw gewas. Het fietsevenement vond dit jaar voor de vierde keer plaats. Het startschot werd gegeven door de burgemeester op Vlugtenburg.

De ‘raadsvouwen’ vielen op met hun knalroze polo’s en kregen leuke reacties onderweg. Zij hebben naast de opzet van hun deelname - een sociaal gebeuren en een vorm van promotie voor het Westland - gekozen voor een ‘goed doel’. De cheque zal binnenkort worden overhandigd aan de vrijwilligers van de Strandrups. Dit voertuig is speciaal ontwikkeld voor ritten over het strand voor mensen die slecht ter been zijn.