VVD Westland: Geen bouwverkeer op het Groenepad Kwintsheul

Naaldwijk, 22 februari 2016 - De fractie van VVD Westland heeft bij de wethouder aan de bel getrokken over de manier waarop de afwikkeling van het bouwverkeer bij bouwplan De Gouw bij Kwintsheul mogelijk zou kunnen lopen, namelijk over het Groenepad. Ook bewoners wezen op die mogelijkheid bij het inspreken van bezwaren. Fractielid Sander Zuyderwijk stelt: ‘Bouwen is natuurlijk goed, maar dit moet zowel op de bouw als in de omgeving veilig gebeuren. Het Groenepad is eigenlijk al te smal voor elkaar passerende vrachtwagens. Als daar ook nog fietsers rijden is de ellende niet te overzien. Het is beter van te voren maatregelen te nemen om onveilige situaties te voorkomen. Onze angst en die van bewoners hebben we omgezet in een verzoek aan het college’.

VVD Westland ziet dat dit signaal door het college is opgepakt. Er is nu een plan gepresenteerd om in overleg met de provincie het bouwverkeer bij De Gouw via de Poeldijkseweg te laten rijden en het Groenepad vrij te houden van zwaar bouwverkeer. Zuyderwijk: ‘De komende 2 jaar is de verkeersveiligheid op dit bouwplan door de afwikkeling via de Poeldijkseweg sterk verbeterd. Uiteraard zal de VVD bij alle toekomstige bouwprojecten bekijken of ook aan de verkeersveiligheid is gedacht.’

vvdwestland.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met raadslid Sander Zuyderwijk,

06 1057 9892.