VVD Westland: Inwoners van Wateringen hebben veel last van verkeer

31.01.2016 | Een team van VVD Westland waaronder de fractievoorzitter, raadsleden en de wethouder heeft afgelopen zaterdag de kladblokactie gedaan in Wateringen. Zij zijn in gesprek gegaan met het winkelend publiek en met een aantal winkeliers in het centrum van Wateringen. De grootste irritatie is dat de auto’s te hard rijden door de straten en het parkeerprobleem, is een doorn in het oog van de inwoners. Verder is een groot deel van de dag in de Herenstraat één lange file van auto’s. De veiligheid door onhandige routes naar de parkeerplaatsen is ook niet altijd optimaal. De inwoners vragen zich af of het mogelijk is om een autovrije winkelstraat te maken. Door het groeiend aantal klanten met elektrische auto's merken de winkeliers een tekort aan het aantal oplaadpalen.

Er waren ook positieve zaken te noteren: er komen steeds meer mensen winkelen vanuit omliggende steden, zoals uit Rijswijk. "Wateringen heeft een mooi en gevarieerd aanbod van winkels. Dat biedt naast gezelligheid ook dat alles op loopafstand is en dan kan je ook nog eens gratis parkeren", aldus een inwoner van Rijswijk. In het kader van veiligheid gaven enkele inwoners aan dat de verlichting in de aanlooproute naar Jumbo onder de maat is.